Veelgestelde vragen

Onze monteurs komen overal. Van Den Helder tot Vaals en van bruin café, restobar, brasserie tot boutique hotel. Dat betekent dat zij weten welke vragen rondom koelingen er spelen bij ondernemers, managers, chefs en werknemers uit alle segmenten van de horeca.

Wat zijn de belangrijkste vragen en misverstanden rondom koelapparatuur in het algemeen en die van Gamko in het bijzonder?

Algemeen
Hebben jullie een showroom waar ik de koelingen kan bekijken?
Neem voor het bekijken van koelingen even contact met ons op. De showroom in Etten-Leur bezoeken kan alleen op afspraak, en niet alle apparatuur is te bezichtigen. Het is ook mogelijk om onze producten in het veld te bekijken. Op basis van je wensen kunnen we aangeven waar je deze koelingen kunt vinden. Bekijk ook onze case studies voor meer informatie en inspiratie.
Ja, dat kan zeker. Neem contact op met Gamko om hier een afspraak voor in te plannen met een van onze medewerkers.
Wij verkopen geen tweedehands koelingen. Af en toe hebben wij koelingen met een lichte beschadiging (van transport) of koelingen die heel kort gebruikt zijn. Deze zijn altijd 100% koeltechnisch in orde bevonden door onze kwaliteitsafdeling. Hebben we niet wat je zoekt, dan kunnen we je ook in contact brengen met enkele erkende Gamko dealers die wel tweedehands koelingen aanbieden. Neem contact met ons op voor het actuele aanbod.
Wij verhuren geen apparatuur. Voor een tijdelijke huur van drankenkoelingen kun je vaak terecht bij lokale drankenhandels.
Het is als zelfstandig horecaondernemer niet mogelijk om rechtstreeks bij Gamko nieuwe koelingen aan te schaffen. Neem even contact met ons op en we stellen je voor aan een dealer die goed bij jouw bedrijf past.
Ja, dat kan. Het is mogelijk om een koeling te betalen in 12 termijnen met ons financieringsplan. Op deze pagina lees je meer informatie en de voorwaarden.
De fabrieksgarantie op koelingen is één jaar op koeltechnische onderdelen en arbeidskosten. Het kan voorkomen dat aanbieders in de markt andere garantievoorwaarden toepassen. Wanneer je bij aanschaf van de koeling een onderhoudscontract afsluit kun je de garantie verlengen tot maximaal 5 jaar.
Klacht
Bel ons tijdens kantooruren of vul het contactformulier op de website in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Levering en voorraad
Indien de koeling uit voorraad leverbaar is, kunnen we deze binnen ca. 2 tot 3 werkdagen bij je afleveren. We maken vooraf altijd een telefonische afspraak, zodat je weet wanneer we de koeling komen leveren en/of plaatsen. Mocht je sneller geleverd willen hebben, neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Ja, dat kan, indien van tevoren afgesproken. Onze magazijnen staan in Nijmegen en Venlo. Neemaub  contact met ons op voor het afhaaladres. Houd voor het transport rekening met de grootte van de koeling. Deze moet rechtop vervoerd worden.
De standaard Gamko modellen zijn direct uit voorraad leverbaar. Onder standaard modellen verstaan we stekkerklare koelingen (antraciet) met deuren, zoals vermeld op onze website. Ben je op zoek naar een specifieke koeling, bijvoorbeeld met laden? Dan zal er een levertijd op zitten. Neem voor de actuele levertijd van je gewenste koeling contact met ons op.
Ja, wij kunnen ook buiten Nederland leveren. De tarieven hiervoor zijn op aanvraag.
Ja, dat kan tot uiterlijk één dag voor de afgesproken dag. Bel naar 076-5087591 om de leverafspraak te wijzigen.
Wij leveren alleen op werkdagen. Mocht de nood zo hoog zijn dat je niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag, dan kunnen we kijken naar alternatieve mogelijkheden. Hiervoor wordt dan een koerier ingeschakeld tegen hogere transporttarieven.
Ja, het is mogelijk om deze te retourneren, mits de koeling onbeschadigd is en voorzien van de originele verpakking. Neem hiervoor contact op met de partij waar je de koeling hebt besteld.
Zorg dat je bij ontvangst van de koeling deze goed controleert op eventuele schade aan verpakking of aan de koeling zelf. Indien dit het geval is, teken dit dan aan op de pakbon van de transporteur en maak eventueel foto’s. Ontdek je kort na ontvangst alsnog schade aan je bestelde koeling? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Onderhoud
Omdat we begrijpen hoe vervelend een storing is, helpen we zaken zonder koeling van Foster of Gamko natuurlijk ook. Een ander merk koeling schrikt onze monteurs niet af. Maar deze meldingen hebben een mindere prioriteit. Onze eigen klanten en merken hebben uiteraard voorrang.
Voorkomen is beter dan genezen. Niks is zo vervelend als een koeling die op een piekmoment niet goed werkt. Met jaarlijks onderhoud voorkom je een storing of ander mankement. Een koeling moet gewoon werken. Je wilt er geen omkijken naar hebben. Met een preventieve onderhoudsbeurt gaat je koeling langer mee, ben je potentiële storingen de baas en voorkom je onnodig stroomverbruik.
Wij kennen onze klanten, hun situatie en onze eigen producten het allerbeste. Een monteur van een externe partij lijkt in eerste instantie wellicht goedkoper, maar de kans is groot dat hij uiteindelijk langer bezig is. Dit omdat hij of zij de producten niet kent en eventuele vervangende onderdelen niet bij zich heeft waardoor hij of zij nog een keer terug moet komen. Kies je voor onze service, dan kies je voor betrouwbaarheid, snelheid en kwaliteit.
Garantie is niet hetzelfde als onderhoud. Om aanspraak te kunnen maken op de garantie moet de koeling wel op de juiste manier onderhouden zijn. Oorzaken zoals stof ophoping in de ventilatoren of in de machine of een vervuilde condensor vallen niet onder de garantie. Dit voorkom je door het juiste onderhoud. Bovendien: voor iedere storing (ook al is het in garantie periode) geldt dat klanten met een onderhoudscontract voorrang krijgen, we zijn er dan binnen een dag. Ook krijg je korting op de onderdelen (mochten deze nodig zijn).
Met een onderhoudscontract van Foster en Gamko ben je verzekerd van één keer per jaar preventief onderhoud inclusief een gratis APK-keuring waarbij je koeling wordt gecheckt op 20 technische punten. Toch een storing? Dan krijg je voorrang in de wachtrij en word je binnen één werkdag geholpen. Bovendien ontvang je korting op voorrijkosten, arbeidsloon en verbruikte onderdelen. Klanten met een onderhoudscontract worden ook buiten kantooruren en in het weekend geholpen.
Product
Ga naar www.webshop.gamko.com of bekijk onze handleidingen. Hier vind je alle documentatie over onze koelingen.
Deze kun je bestellen in onze webshop: www.webshop.gamko.com. Indien je voor 14.00 uur besteld, worden de artikelen nog dezelfde dag verzonden.
Vanaf 1 maart 2021 wordt een aantal productlijnen flessenkoelingen wettelijk voorzien van een energielabel. Je kan eenvoudig het energieverbruik vinden via de productcatalogus.
Als het geluidsniveau van een product bekend is, dan vind je dit in de productcatalogus.
In periode van tijdelijke sluiting overweeg je wellicht je koelapparatuur uit te schakelen. Dat kan. Het uitschakelen van flessenkoelingen en fustenkasten is geen enkel probleem. Zorg wel dat je deuren en lades een stukje openhoudt om schimmelvorming te voorkomen.
Service
Natuurlijk. Onze belangrijkste zorg is dat onze klanten geen zorgen hebben. Onze monteurs zullen er altijd alles aan doen om gemelde probleem op te lossen als ze worden gebeld. Zij zijn wel gespecialiseerd in de apparatuur van onze merken Foster en Gamko. Voor deze apparatuur hebben ze de onderdelen altijd in de bus liggen.

Laat je inspireren

In onze kennisbank hebben we blogs, tips en cases voor je verzameld. Hierin vind je alle informatie die je nodig hebt om de juiste Gamko-koeling te kiezen of om inspiratie op te doen.

Bekijk onze kennisbank
Swipe naar rechts voor meer
Hoe duurzaam zijn wij?