Retourtermijn
Je kunt eindproducten en/of onderdelen retourneren wanneer ze niet passen, verkeerd zijn besteld, of geweigerd worden, mits dit binnen 7 dagen na aflevering wordt gemeld. De producten moeten ongeopend, in originele verpakking en onbeschadigd zijn. Wij beoordelen of een retour wordt geaccepteerd. Speciaal voor jou geproduceerde producten kunnen niet worden geretourneerd. Zodra een product in gebruik is genomen, wordt het als geaccepteerd beschouwd en kan het niet meer geretourneerd worden.
Retourprocedure voor eindproducten en onderdelen via palletverzending
1. Retourverzoek aanmelden
Stuur een e-mail naar order@foster-gamko.com met de volgende gegevens:
- Artikel- en serienummer (te vinden op de pakbon of sticker op de doos)
- Factuur- en/of ordernummer (VF-, V- of SOR-* nummer)
- Reden van retour (bijvoorbeeld verkeerd besteld, verkeerd ontvangen, etc.)
- Foto’s van het te retourneren artikel
2. Bevestiging en ophaalafspraak
Binnen 48 uur ontvang je een reactie van ons. Bij goedkeuring wordt de retourzending aangemaakt en
plannen we een ophaalafspraak met onze logistieke partner.
3. Retourontvangst en creditnota
Zodra het product is ontvangen, gecontroleerd en ingeboekt in ons magazijn, wordt een creditnota opgesteld.
Indien je een product verkeerd hebt besteld, worden de retourkosten in mindering gebracht op de creditnota.
Zie de actuele tarieven in de Nederlandse prijsdocumentatie voor details.
4. Retourvoorwaarden
De producten moeten in originele verpakking en onbeschadigd worden geretourneerd. Als de originele
verpakking is geopend of beschadigd, worden kosten in mindering gebracht op de creditnota. Ook ontbrekende
onderdelen of gebruikssporen kunnen leiden tot het weigeren van de retour.
5. Ongeautoriseerde retourzendingen
Retourzendingen die zonder akkoord van ons worden verstuurd, worden niet in behandeling genomen.
Retourprocedure voor onderdelen via pakketverzending
1. Retourverzoek aanmelden
Stuur een e-mail naar spareparts@foster-gamko.com met de volgende gegevens:
- Onderdeel en artikelnummer (te vinden op de pakbon)
- Factuur- en/of ordernummer (VF-, V- of WSO-* nummer)
- Reden van retour (bijvoorbeeld verkeerd besteld, verkeerd ontvangen, etc.)
- Bij online betaling: het bankrekeningnummer waarop het retourbedrag teruggestort moet worden
2. Bevestiging en retourlabel
Binnen 48 uur ontvang je een reactie van ons. Bij goedkeuring wordt een retourzending aangemaakt en ontvang je
een retourorderbon en retourlabel.
3. Retourverzending en tracking
Het onderdeel wordt de volgende werkdag opgehaald door onze logistieke partner. Zorg ervoor dat het pakket goed
is ingepakt en klaar staat. De retourorderbon moet bij het pakket worden gevoegd, en het retourlabel moet op de doos
bevestigd worden. Je kunt de retourzending volgen via een track & trace link.
4. Creditnota
Na ontvangst, controle en inslag in het warehouse wordt een creditnota opgemaakt. Bij verkeerd bestelde
onderdelen worden retourkosten in mindering gebracht. Raadpleeg de actuele tarieven in de Nederlandse
prijsdocumentatie voor meer informatie.
Uitzonderingen
Retourneren is niet mogelijk in de volgende gevallen:
- Retourzendingen die buiten de retourtermijn van 7 dagen worden aangemeld.
- Maatwerkproducten die speciaal voor jou zijn geproduceerd en niet uit voorraad geleverd kunnen worden.
- Producten die in gebruik zijn genomen zonder onze schriftelijke toestemming.